Eesti hääletab tühisõitude sätestamise korral maanteepaketi vastu

Eesti ei kavatse toetada Euroopa Komisjoni esitatud maanteepaketti, kui sinna sätestatakse veokijuhtidele kohustuslikud koormata sõidud koduriiki.
Valitsus kinnitas Eesti seisukohad Euroopa Liidu transpordiministrite kohtumiseks neljapäeval, kohtumine toimub esmaspäeval ja selle peateemaks on maantee- ehk liikuvuspakett.
"Kui selles eelnõus esmaspäeval jääb sisse autode tühisõitude kohustuslikkus, siis Eesti esindajana seda eelnõu me ei toeta, vaid vastupidi, hääletame vastu," ütles majandusminister Kadri Simson.
Praegu on tema sõnul Eesti jaoks on problemaatiliseks saanud Austria juhtimisel sisse toodud täiendused.
"On tulnud ettepanek, et lisaks juhile peab koju naasma ka auto, millega juht tööd teeb. Ja paralleelselt teistes ministrite formaatides oleme me vastu võtnud väga ambitsioonikad energiaeesmärgid. Seega, ühelt poolt püüdes säästa energiat, mis kulub transpordis, on teisalt lauale pandud nõue, et autod teevad iga kuue nädala tagant tühja sõidu koduriiki. Ja loomulikult, kui te mõtlete Euroopa kaardi peale, siis Eestisse koju tagasi sõitmine on väga palju pikem teekond kui näiteks Saksamaalt Tšehhi või Prantsusmaalt Luksemburgi," rääkis Simson.
Maanteepaketi üle on erinevates formaatides läbirääkimisi peetud üle aasta. Simson ütles juunis Luksemburgis Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogul, et maismaatransport mängib otsustavat rolli EL-i ühtse turu toimimisel ning on asendamatu töökohtade loomisele ja seega majanduskasvule.
"Meile siin Eestis, kus meil puuduvad võrdväärsed transpordivõimalused maanteetranspordile, on väga tähtis, et me oleksime Euroopaga ühendatud sellisel viisil, et kui meie maanteetranspordi ettevõtted saadavad kauba või toovad kauba Kesk-Euroopast, siis nende teele ette jäävates riikides igas riigis ei oleks oma reeglid. Ja seetõttu toetame väga tugevalt seda, et Euroopas need reeglid ühiselt kehtestataks," rääkis Simson neljapäeval valitsuse pressikonverentsil.
Lisaks on Simsoni selgituste kohaselt eelnõus ka veel probleemid, mis tulenevad ettepanekutest, mis puudutavad autojuhtide tööd. "Näiteks kaoks autojuhtidel vaba võimalus valida, kus nad oma puhkuse veedavad. Ja see ei oleks mõistlik ja kindlasti ei aitaks kaasa autojuhi ameti populariseerimisele. Nii et me toetame ettepanekuid, mis tagavad autojuhtide sotsiaalset kaitset, eriti, kui nad on veel praktikas teostatavad."
Toimetaja: Indrek Kuus