Andres Metsoja: Mart Järvik, bussi ei saa juhtida tagaistmelt ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Andres Metsoja
Andres Metsoja Autor/allikas: Isamaa

Riik on andnud selge signaali, et ettevõtlust tuleb toetada ja seda peab mõistma ka Pärnu abilinnapea Mart Järvik (EKRE). Arvestades siseministri Mart Helme hiljutisi väljaütlemisi, sooviksin teada ka Järviku seisukohta Rail Balticu osas, kirjutab Andres Metsoja.

Pärnu abilinnapea Mart Järviku hiljutine kriitika volikogu opositsioonierakondade suunal tekitas rohkem küsimusi kui andis vastuseid. Mart Järviku arvamusavalduse võtavad kõige paremini kokku tema enda sõnad ERR-ile enne ametisse astumist - valla- ja bussijuhtimises ei olevat midagi erinevat "kõik on sama: üks ees juhib ja teised taga oksendavad."

Kui Mart Järvik ütleb, et ettevõtjate aitamine ei ole linnavalitsuse mure ning sellega võiks tegeleda ainult riik siis tundub, et Pärnu linna praegust "bussi" ei juhi keegi. Selle asemel istub abilinnapea tagumises reas ja üritab sõitu kuidagi üle elada.

Iga Pärnu elaniku huvides on see, et meie ettevõtted kriisi üle elaksid. Neid praegusel keerulisel hetkel toetades ja alles hoides tagame me inimestele töökohad ja linnale maksutulu ka pärast kriisi. Just seetõttu oleme teinud linnavalitsusele ettepaneku ettevõtete tänavust maksukoormust leevendada, tagastades neile tasutud maamaksu tootmis- ja ärimaalt.

Kriisi mõjude leevendamiseks ongi ju valitsus omavalitsustele täiendavad vahendid eraldanud. Pärnu linn saab erakorralist abi tulude kaotuse stabiliseerimiseks ligi 960 000 eurot. Sellele lisandub veel 4,35 miljoni euro suurune investeeringutoetus erinevatele projektidele ja teedele.

Riik on seega andnud selge signaali, et ettevõtlust tuleb toetada ja seda peab mõistma ka abilinnapea. Tuletan meelde, et Järviku ametikohustuste hulka kuuluvad ehituse, transpordi ja linnavara arendamine.

Viimase aja sündmusi arvestades tuleb kirjutada ka Rail Balticust. Arvestades siseministri Mart Helme hiljutisi väljaütlemisi sooviksin teada EKRE esimehe erakonnakaaslase seisukohta Rail Balticu osas. Annaks see projekt ju Pärnule enneolematu arengutõuke.

Minu hinnangul ei ole Rail Baltic ainult riigi asi, vaid väga paljuski Pärnu asi. Investeeringute toomine Pärnumaale peab olema meie kõigi ühine ülesanne. See parandab elanike elukvaliteeti - suur ajaline võit Pärnu ja Tallinna vahelises transpordis ning pendelrände hoogustumine tooks meie maakonda uusi töökohti, tõstaks kinnisvara väärtust ning suurendaks elanike arvu ja maksutulu. See ei ole küsimus, mille puhul saaks linnavalitsuse liige mugavalt bussi tagaistmel istuda.

Seega ootan Mart Järvikult vastust. Kas EKRE seisukoht Pärnu koalitsioonis ühtib erakonna esimehe sõnadega, mille kohaselt on Rail Balticule pidurit tõmmatud või hoopis EKRE aseesimehest rahandusministri Martin Helme tegudega, kes on andnud enda allkirja 50 Rail Balticuga seotud investeeringuprojektile?

Mina võin kinnitada, et Pärnu opositsioonierakonnad ja Isamaa seisavad selle eest, et toetada meie ettevõtjaid ning selle eest, et meie piirkonda tuleks üha enam uusi investeeringuid. See on Pärnu arenguvõtmeks nii kriisi ajal kui ka pärast kriisi. Loodan, et sama teevad ka koalitsioonipoliitikud. 

Toimetaja: Kaupo Meiel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: