Omniva tõstis kirjade saatmise hinda
Omniva kaubamärki kasutav postiettevõte Eesti Post tõstis kirjade saatmise hinda nii Eesti- siseselt kui välismaale. Täiesti uue teenusena lisandus aga ekspresskirja saatmise variant.
Kui muidu tuli Eesti-siseste kirjade, mis on eelkõige mõeldud kutsete, postkaartide, dokumentide ja muude selliste pabersaadetiste saatmise eest tasuda 65 senti, siis alates maikuu viimasest päevast maksab seesugune teenus 90 senti. Selle raha eest lubab Eesti Post, et kiri jõuab saajani kolme päevaga. Eesti Posti teenusearenduse juht Mari Allese ütleb, et hinnatõus tähendab tarbija jaoks eelkõige seda, et ümbrikule tuleb kleepida varasemast suurema summa eest marke.
"See on olemuselt sama nagu ta oli varem, et postkaardile või ümbrikule on vaja panna peale marke. Ja kui kodus on 65 sendised margid, siis need kehtivad edasi, on vajalik lihtsalt juurde lisada 25 sendi eest marke," selgitas Allese.
Allese lisas, et maikuu lõpuga muutus ka välismaale saadetavate kirjade hind. Kui varem tuli Euroopa Liitu läkitatavate kirjade eest tasuda üka euro ja 40 senti ning teistesse maailma piirkondadesse maksis teenus üks euro ja 50 senti, siis pühapäevast alates kehtib üks tariif ehk välismaale kirjade saatmise eest küsitakse üks euro ja 90 senti.
Täiesti uudse teenusena nimetas Allese aga Eesti-sisese ekspresskirja saatmise võimalust. Tegemist on nii öelda kiirkirjaga, mis jõuab saajani ühe tööpäeva jooksul ja mille hind on pea kaks korda kallim kui tavalise kirja puhul:
"Müügil on spetsiaalsed oranžid ümbrikud, millel on juba peal ka ekspresskirja märge, tagaküljel ka õpetus, mida on oluline silmas pidada selle kiire kirja saatmisel. Sinna ei ole enam marke vaja peale panna. Lähiriigid on juba aastaid tagasi selle võimaluse teinud ja mitte isegi võimalus, vaid on loonud kirja teenusele valiku," rääkis Eesti Posti teenusearenduse juht.
Allese sõnul on viimastel aastatel püsinud kirjade saatmise populaarsus stabiilsena ehk ühes aastas saadavad Eesti inimesed ligi kaks miljonit kirja. Aastasest mahust pooled sõnumid pannakse teele jõuluajal ja põhiliseks artikliks ongi jõulu- ja õnnitluskaardid.
Allese rõhutas vajadust, et kirja saatjad märgiksid ümbrikule täpse aadressi. "On hästi oluline jälgida seda, et kirja aadressandmed oleksid täpsed, et oleks olemas sihtnumber - et oleks olemas korteri number, see on tihti olnud üks põhjus, miks kiri ei pruugi kohale jõuda. Ja veel eriti kurvaks teeb see, kui samal ajal ei ole ka saatja oma aadressi peale lisanud, et siis ei ole meil ka seda kellelegi tagastada. Et pigem, kui me vaatame seda suurt kirjade mahtu, siis reeglina kirjad liiguvad kiiresti ja jõuavad kohale," rääkis Eesti Posti esindaja.
Toimetaja: Mait Ots