Ekspress Grupp parandas esimeses kvartalis kasumlikkust

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu. Autor/allikas: Priit Mürk/ERR

Meediakontsern Ekspress Grupp kasvatas digitaalsete tulude suurenemise toel esimeses kvartalis kasumlikkust ja lõpetas selle üle 60 protsendi väiksema kahjumiga kui aasta varem.

Ekspress Grupi kasum enne intresse makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli esimeses kvartalis 1,09 miljonit eurot, mis on 0,4 miljonit ehk 62 protsenti suurem võrreldes 2020. aastaga. Kontserni puhaskahjumiks kujunes 0,26 miljonit eurot, mis on 0,48 miljonit eurot ehk 64 protsenti vähem võrreldes eelmise aastaga.

Ekspress Grupi esimese kolme kuu müügitulu kahanes 2020. aastaga võrreldes kolm protsenti ning ulatus 15,3 miljonile eurole.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu märkis, et ettevõtte kogukäive vähenes peamiselt koroonapiirangutest tingitud trükisegmendi ekspordimahtude languse tõttu. "Ekspordi langust kompenseerisid digitaalsed tulud, mis kasvasid esimeses kvartalis 18 protsenti ja moodustasid juba 50 protsenti kontserni kogukäibest ja 72 protsenti meedia segmendi käibest," märkis Rüütsalu.

"Suutsime tugevdada oma turupositsiooni ja parandada kasumlikkust, seda vaatamata järjest tõsisemaks kujunenud pandeemia olukorrale kõigis Balti riikides. Aasta esimestel kuudel on reklaamimüük sesoonsusest tulenevalt väikesem, kuid ettevõtte üleminek digitaalsele tulubaasile tõi kaasa kasumlikkuse enam kui 60-protsendiline kasvu ja kvartalikahjumi vähenemise. Kasumlikkust on aidanud parandada jätkuv kulude kokkuhoid ning tugevad veebireklaami ja digitellimuste müügid kõigis Balti riikides," selgitas Rüütsalu.

Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas märtsi lõpuks 74 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja ulatus ca 95 tuhande tellimuseni.

"Ekspress Grupp on seadnud digitaalsete tellimuste kasvatamise üheks olulisemaks eesmärgiks, sest see annab grupi meediaväljaannetele diferentseeritud ja järjest tugevama digitaalse tulubaasi," selgitas Rüütsalu.

Ekspress Grupp märgib I kvartali vahearuandes, et tänavu jätkunud pandeemia mõjud ei ole osutunud samaväärseteks 2020. aasta märtsiga, kui reklaamimüük sai olulise tagasilöögi.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd 1600 inimesele.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: