Nordica saab oma koodi alt lennata, seadis üles ka oma kommertsplatvormi

Mullu sai Nordica kätte lennuettevõtja sertifikaadi ja tegevusloa, ning nüüd ka koodi "ND". Edaspidi saab ettevõte lennata enda kaubamärgi ja koodi all, samal ajal valmis ka ettevõtte oma kommertsplatvorm.
Varem lendas Nordica Poola lennufirma LOT lennunumbri all. Ettevõtte tütarfirma Regional Jet kasutab oma koodi EE.
Nordica juhatuse esimehe Erki Urva sõnul toimuvad uue koodi all Nordica tellimuslennud ja kui lennufirma hakkab Tallinnast otselende tegema, toimuvad needki lennufirma enda koodi all.
"Hakkame oma koodi all lendama Rootsis augusti algusest, siis lõppeb Poola LOT-iga koostöö ära," ütles Urva ERR-ile.
Pandeemia andis lennufirmale piirangute tõttu tugeva löögi. Nordicaga reisis mullu 22 000 inimest, aasta varem oli lennureisijaid 351 000. Ettevõte lendude arv langes koroona-aastal 7600 lennult 1100 lennule ja sihtkohtade arv vähenes 20 kohalt kolmele.
Ettevõtte käive langes aastaga 104,4 miljonilt eurolt 61 miljonile eurole ja kahjum süvenes 2020. aastal 3,6 miljonit eurolt 10,5 miljonile eurole.
Möödunud aastal alustas lennufirma ka oma kommertsplatvormi juurutamist, mis on Urva sõnul praeguseks töös.
Nordica on pikalt pidanud plaane taas Tallinnast lende alustada, kuid ei ole valmis seda praegustes ebakindlates oludes veel tegema. "Kogu aeg planeerime, kõik sõltub sellest, milline on olukord ja piirangud," rääkis ta.
Sel nädalal jõudis lõpule ka Nordica vaidlus endiste Estonian Airi töötajatega, kui töötajad sõlmisid ettevõttega Nordic Crew Management (NCM) kokkuleppe ja loobusid viis aastat kestnud kohtuvaidlusest.
"Enne koroonakriisi algust kõige suurem probleem oli meil pilootide puudus," rääkis Urva. Tema sõnul klaarib sõlmitud kokkulepe ära vanad mured ja lennumahtude suurenedes annab see võimaluse lennufirmale taas Eestist tööjõudu palgata.
Nordica oli küll oma rahalistest vahenditest planeerinud kuni 1,6 miljonit eurot kohtuvaidluses töötajate hagisumma hüvitamiseks, kuid Urva sõnul on Nordic Crew Mangementi ja Estonian Airi töötajate vahel sõlmitud leping konfidentsiaalne, mistõttu ei saa avaldada kokkuleppe reaalset suurust.
Toimetaja: Barbara Oja