Linnad saavad õiguse kehtestada elektritõuksidele piirkiiruse

Kliimaministeeriumi eelnõuga vähendatakse autode kõnniteedele parkimise õigust ning antakse omavalitsustele võimalus kehtestada elektritõukeratastele piirkonniti piirkiirus.
Kliimaminister Kristen Michal esitas valitsusele liiklusseaduse eelnõu, mis toob olulise muudatuse kõnniteede kasutamise reeglites – tulevikus on kõnniteed jalakäijatele ning autode peatumine on lubatud vaid vastava liikluskorraldusvahendi olemasolul.
"Lihtsamalt öeldes – jalakäijad, olgu nad lapsed, pensionärid või lapsevankriga vanemad, ei pea kõnniteel pugema seisvate autode vahelt läbi. Autodele on autotee ja jalakäijatele kõnnitee. Nii lihtne see tulevikus ongi," ütles Michal.
Teiseks annab eelnõu linnadele ja valdadele õiguse määrata piirkonnad, kus kehtestatakse elektritõukeratastele madalamad piirkiirused. Tallinn on taolist õigust juba pikalt soovinud, praegu toimub piirkiiruste määramine koostöös rendifirmadega.
"Anname omavalitsustele võimaluse piirata elektritõukside liikumiskiirust seal, kus kohalik kogukond seda vajalikuks peab – näiteks lasteaia juures või rahvarohkel tänavalõigul," ütles Michal.
Tõukeratturite osalusel toimus eelmisel aastal üle 300 õnnetuse.
Selgemaks saavad ka elektritõukside parkimisreeglid. Edaspidi tuleb tõukeratas parkida paralleelselt kõnnitee äärega ning kergliiklustee äärest takistuse puudumisel mitte kaugemal kui 20 sentimeetrit. Samuti tuleb kergliikurit tee ääres parkides jätta teistele liiklejatele vabaks vähemalt 1,5 meetri laiune teeosa.
Kolmas muutus on mõeldud vähemkaitstud liiklejate ohutuse tõstmiseks, mis tähendab, et edaspidi tuleb mootorsõidukil ratturist ja mopeedijuhist mööduda 1,5 meetrist vahet hoides.
Neljandaks kehtestatakse siseministeeriumi ja politsei ettepanekul liiklusohutuse tagamiseks kergliikurijuhile, jalgratturile ja pisimopeedijuhile maksimaalne lubatud alkoholi piirmäär, milleks on 0,5 promilli ehk 0,25 milligrammi alkoholi ühes liitris väljahingatavas õhus. Siiamaani tuli politseil anda kontrollimisel subjektiivne hinnang, kas tegemist on joobeseisundiga või mitte.
Eelnõu on kooskõlastatud justiitsministeeriumi, siseministeeriumi, sotsiaalministeeriumi, rahandusministeeriumi ning linnade ja valdade liiduga. Lisaks on eelnõu esitatud arvamuse avaldamiseks Eesti autokoolide liidule ja liikluskoolitajate liidule, MTÜ-le Elav Tänav ning ettevõtetele Bolt Technology OÜ ja Tuul Mobility OÜ.
Toimetaja: Marko Tooming