Prognoos: viie aastaga saavad parvlaevad ligi 100 miljonit ({{commentsTotal}})

Prognooside järgi maksab riik viie aastaga mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse käigushoidmiseks dotatsiooni peaaegu 100 miljonit eurot.

Alanud aastal on dotatsiooni baassumma 16,34 miljonit eurot. Kui Tallinna Sadam saab juurde kuuenda parvlaeva, siis lisandub sellele 1,8 miljonit eurot.

Eelmisel aastal oli dotatsioon 15,8 miljonit eurot. Virtsu-Kuivastu liini osa sellest oli 36 protsenti ehk 5,7 miljonit eurot.

Kui tuleb kuues parvlaev, siis käesolevast aastast alates suureneb Virtsu-Kuivastu osakaal umbes 40 protsendini.

Dotatsioonisumma kasvab aasta-aastalt ning ministeeriumi prognoosi järgi ületab 2022. aastaks 20 miljoni euro piiri.

Aastail 2018-2022 makstaks kokku 96,8 miljonit eurot.

Need numbrid võivad loomulikult muutuda. Tänaseks pole kindel isegi see, kas kuues parvlaev üldse tuleb.

"Dotatsioonid on alati kulupõhised, sõltudes suures osas ühelt poolt laevakütuse hinnast ja tarbijahinnaindeksist, /.../, kui teiselt poolt reisijanumbritest ja piletitulust," selgitas majandusministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Mihkel Loide ERR-ile.

"Samuti sõltub dotatsiooni lõplik suurus sellest, millises mahus ja kvaliteedis teenust soovitakse - kas on vaja täiendavat laeva, kas on vaja teha rohkem reise jne," ütles ta.

"Seega saab dotatsioonivajadust tulevikuks vaid piiratud täpsuses ette prognoosida, senise kulu ja hindade muutuse trendi baasil."

 Loide sõnul ei saa neid numbreid vaadates tuletada, milline võiks olla dotatsioon Saaremaa sillale.

"Parvlaevateenus ja püsiühendus - olgu silla või tunneli kujul - on küllaltki erineva iseloomuga transpordilahendused, millel kummalgi on erinev rahastusmudel ja erinev mõju toimeprintsiibist tulenevalt," ütles ta.

"Seepärast nende lahenduste võrdlemine ainult kulude põhjal sisulist tulemust ei anna. Samuti tuleb iga transpordiühenduse puhul läbi kaaluda erinevad riskid ja nende kompenseerimismehhanismid - näiteks parvlaevaühenduse puhul peab operaatoril vajadusel olema võimalik panna käiku asenduslaev," selgitas Loide.

"Ka püsiühenduse puhul tuleb alternatiivsed lahendused suursaartega ühenduse pidamiseks hoolikalt läbi analüüsida."

Dotatsioonide täpsem prognoos pannakse paika riigieelarve strateegia arutelude käigus kevadel.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: