Riisipere-Turba raudteeliini taastamine keskkonnale olulist mõju ei avalda ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Riisipere-Turba raudteeliini ehitamine võib varsti alata, sest täna tutvustatud keskkonnamõjude hindamise aruande järgi raudtee taastamistööd olulist mõju ei avalda. Kohalikud ootavad rongiliikluse taastamist pikisilmi, kuid raudtee-ehituse algus võibvenima jääda kohtuvaidluse tõttu.

Kuue ja pool kilomeetri pikkuse raudteelõigu taastamine Riisipere ja Turba vahel läheb maksma 8,3 kuni 8,4 miljonit eurot ja sinna on arvestatud ka täiendava veoalajaama ehitus, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Kui kõik läheb plaanipäraselt, algavad talvel ehitustööd.

"Ootame ja loodame, et järgmisel aastal sõidame rongiga. Lapsed käivad koolis ju linna poole ja see oleks suur pluss lastele, kes siin 9. klassi lõpetavad, hakkavad linna poole saama paremini," rääkis kohalik elanik Viive.

Reedel tutvustatud raudteeliini ehitamise keskkonnamõjude hindamisel keskkonnaalaseid küsimusi eriti ei olnud, küll aga soovis kohalik rahvas teada, millal jälle Turbast rongi peale saab.

Suurim keskkonnamõju avaldub müras, kuid modelleeritud tasemed jäävad normist allapoole ja ka kohalikule elustikule pole näha olulist negatiivset mõju.

"Teatav mõju kindlasti on, aga me ei saa ühelgi juhul välja tuua seda, et oleks sellist keskkonnamõju, mis ei ole leevendatav ja mis ületaks inimese või looduse taluvuspiire," ütles keskkonnaekspert Katrin Väljataga.

Riisiperes algavad järgmisel nädalal raudteel ettevalmistustööd Turbaga rongiühenduse taastamiseks.

Turba rahva unistus oma raudtee tagasisaamisest võib aga takerduda omandivaidluse taha - kohus peab otsustama, kas raudteetammi omanik on riik või on see eraomanduses.

"Kui see vaidlus venib pikale, siis ta võib takistada ehitusloa väljastamist. Meil on plaanis ehitusloa taotlus sisse anda augusti lõpus-septembri aluses. Loodame, et see vaidlus lõpeb ruttu, vastasel korral hakkab see ajagraafikule mõju avaldama," selgitas Eesti Raudtee peaprojektijuht Urmas Leinfeld.

Riisipere-Turba lõik on osa kunagisest 53 kilomeetri pikkusest Riisipere-Haapsalu raudteest, kus viimane reisirong sõitis 1995. aastal.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: