Airbus A220 lennukitel kästi mootoririkete tõttu aeglasemalt lennata ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Air Balticu Eesti värvides Airbus.
Air Balticu Eesti värvides Airbus.

Airbus A220 lennukid ei tohi suurtel kõrgustel enam täiskiirusel lennata, teatasid Kanada ja Euroopa lennuohutusametid pärast mitut vahejuhtumit selle mudeli lennukite mootoritega.

Transport Canada ja Euroopa Liidu Lennuohutusamet (EASA) teatasid, et Airbus A220 lennukid ei tohi üle 29 000 jala ehk 8,8 kilomeetri kõrgusel lennates ületada 94 protsenti mootorite täisvõimsusest.

Määrus anti välja pärast mitut Air Canada A220 lennukite mootoririket lennu ajal. Rikkeid on ette tulnud ka Lufthansa tütarfirma Swiss lennukitel.

Ühel Swissi lennul kukkus mootori juppe Prantsusmaale. Pärast vahejuhtumeid septembris ja oktoobris peatas lennufirma A220-ga lendamise kuni käib nende kontrollimine.

Lennukit tootis algul Kanada Bombardier, kuid viimasel oli raskusi tellimuste saamisega. Mudeli võttis hiljem üle Airbus.

A220 on sarnane Airbusi A320-le ja see pakub samuti kütusesäästu, mis tuleneb suuresti Pratt & Whitney uutest mootoritest.

Airbus A222 lennukeid kasutab ka lennukompanii Air Baltic.

Toimetaja: Indrek Kuus

Allikas: BNS

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: