Ülemiste ühisterminali projekteerimine läheb maksma 2,6 miljonit
Rail Baltic Estonia OÜ sõlmis neljapäeval lepingu Ülemiste ühisterminali projekteerimiseks arhitektuurikonkursi võitnud ühispakkujatega Zaha Hadid Architects ja Esplan. Terminal peaks valmima 2026. aastaks, selle projekteerimine maksab üle kahe ja poole miljoni euro.
Terminali projekteerimine kestab lepingu järgi umbes poolteist aastat, lisaks projekteeritakse paralleelselt terminaliga ka raudteetaristu. Ülemiste ühisterminali projekteerimismaksumus on 2,6 miljonit eurot.
2021. aasta esimeses pooles kuulutatakse välja terminali esimese etapi ehitushange, teatas Rail Baltic Estonia.
Projekti kõige väljakutsuvam osa saab olema terminali põhikorruse rajamine raudtee kohale.
Zaha Hadid Architects tegevjuht Gianluca Racana sõnul saab ühisterminalist innovaatiline, tulevikku vaatav ja reisijakogemust väärtustav transpordikeskus. "Uus terminal ning projekteeritav avalik ruum annab ühtlasi ka uue hingamise ajaloolisele linnaosale," märkis Racana.
Ühisterminali peaprojekteerija on Eesti ettevõte Esplan.
Rail Baltic Estonia kuulutas mullu maikuus välja rahvusvahelise ideekonkursi, mis lõppes 3. septembril ning mille võitjad kuulutati välja 6. novembril. 13. detsembril lõppenud teise läbirääkimistevooru ja arhitektuurse ideekonkursi koondtulemusena tunnistati edukaks Suurbritannia arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects ja Eesti projekteerimisettevõtte Esplan ühistööna valminud Light Stream.
Terminali rajamine maksab majandusministeeriumi Rail Balticu projekti koordinaatori Kristjan Kaunissaare sõnul 40 miljonit eurot.
Rajatavast Ülemiste ühisterminalist peaks saama nii piirkonna ühistranspordisõlm kui tõmbekeskus. Ühisterminali arhitektuurne idee lahendab nii terminalihoone kui sellega piirneva ala. Jalakäijate ja kergliikluse jaoks luuakse piirkonda raudteealune ühendus.
Rail Baltic Estonia juhatuse liikme kohusetäitja Marko Kivila sõnul annab ühisterminal nii Ülemiste asumile kui ka Tallinna linnale juurde ühe silmapaistva arhitektuurse maamärgi.
Toimetaja: Marko Tooming