Vene prokuratuur nõuab Eesti kalalaeva omanikult 50 miljonit rubla kahjutasu ({{commentsTotal}})

Kalalaev Roxen
Kalalaev Roxen Autor/allikas: Morobell OÜ

Venemaa Kalinigradi oblasti prokuratuur esitas Vene majandusvetest tabatud kalatraaleri Roxen omanikfirmale 50 miljoni rubla (700 000 euro) suuruse tsiviilhagi.

"Biloogiliste ressursside ammutamisega eeltoodud asjaoludel on Venemaa Föderatsiooni omanduses olevatele veekeskkonna biloogilistele ressurssidele tekitatud kahju ligi 50 miljoni rubla ulatuses," öeldakse Kaliningradi prokuratuuri reedel avaldatud pressiteates. Samas märgitakse, et Roxen püüdis Vene majandusvööndist 7500 kilo kilo, räime ja turska.

Seega tuleb tekitatud kahju hinnaks 93 eurot ühe kilo väljapüütud kala kohta.

Traaleri omanikfirma on laeva vabastamise eest maksnud kautsjoniks 720 000 eurot.

Venemaa võimud pidasid Soome lipu all sõitva, kuid Eesti firmale Morobell kuuluva kalalaeva Roxen kinni 10. mail Kaliningradi lähistel, kuna see traalis Venemaa majandusvööndis. Laeva meeskonnaks on neli Eesti kodanikku.

Morobell juhatuse liige Raivo Baum on öelnud, et Roxen sisenes Vene majandusvööndisse navigatsioonivea tõttu. Tema sõnul oli laeval umbes 350 tonni kala, millest valdav enamus oli püütud Euroopa Liidu vetes, Vene majandusvööndist püütud kala koguseks hinnati sel hetkel traalis olnud 7,5 tonni.

Teisipäeval vabastasid Venemaa võimud Roxeni, kuid selle kapten jäeti koduaresti, mis tähendab, et ta peab elama Kaliningradis hotellis, ega tohi linnast lahkuda. Baum ütles kolmapäeval ERR-ile, et Vene võimud võtsid laevalt ära navigatsiooniseadmed, et neid käimasoleva menetluse raames uurida.

Baumi sõnul menetlevad Vene võimud juhtumit kriminaalasja raames, kus eeldatakse, et kapten kuritarvitas oma ametiseisundit ja sõitis teadlikult Vene majandusvetesse. Varasemalt oli alustatud uurimist haldusmenetluse raames.

Morobelli juhatuse liige kritiseeris ka Vene võimude käitumist, kes tema hinnangul ei ole lähtunud Euroopa Liiduga sõlmitud kalandusleppe vaimust. "Euroopa Liidu ja Vene Föderatsiooni vahel sõlmitud lepingus on kirjas, et selliste rikkumiste korral peab olema mõistlik kautsjon ja laev tuleb viivitamatult vabastada koos meeskonnaga. Aga me oleme siin praeguseks juba ligi kaks kuud seisnud, kautsjon ei ole mõistlik ja ka kaptenit pole vabaks lastud," rääkis Baum.

Baum tunnustas Soome, mille lipu all Roxen sõidab, ja Eesti välisministeeriume, kelle pöördumised aitasid tema hinnangul kaasa laeva vabastamisele.

Toimetaja: Mait Ots



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: