Facebook hakkab varustama uudisväärtuslikke aga vastuolulisi postitusi hoiatustega

Sotsiaalmeedia platvorm Facebook hakkab varustama postitusi, mille sisu võib minna vastuollu selle enda kehtestatud poliitkorrektsuse reeglitega, kuid mida hinnatakse uudisväärtuslikuks, vastavate hoiatustega, teatas ettevõte juht Mark Zuckerberg.
Facebooki tegevjuht ütles reede õhtul tehtud postituses, et otsus puudutab ka poliitikute teateid. Facebooki samm järgneb teise sotsiaalmeedia platvormi Twitteri juba mõni nädal tagasi tehtud otsusele, mille järel on see hakanud näiteks varustama täpsustavate kommentaaridega USA presidendi Donald Trumpi postitusi, kirjutas väljaanne Politico.
Facebook teatas ka, et hakkab varustama postitusi ja reklaame linkidega korrektsele infole, mis puudutavad USA sügisesi presidendivalimisi ning samuti hakatakse keelama laias kategoorias viha õhutava sisuga reklaame.
Facebook on sattunud seadusandjate, kodanikuaktivistide ja isegi oma töötajate üha kasvava surve alla selle eest, et platvorm on leigelt suhtunud provokatiivse sisuga postitustesse, sealhulgas ka president Trumpi omadesse, tõdeb Politico.
Samas võib Facebooki otsuse taga olla ka surve ettevõtetelt, kes on ähvardanud loobuda oma reklaamide paigutamisest selle platvormi keskkonda, märgib Politico.
Viimastel päevadel on ka sellised suurkompaniid nagu Coca-Cola ja Unilever teatanud, et ühinevad vihaõhutamist vastustava kampaaniaga Stop Hate for Profit, mille algatasid USA kodanikuõguste organisatsioonid, mis nõuavad Facebookis tehtavate vaenu õhutavate postituste karmimat kohtlemist.
Hoolimata Zuckerbergi teatest ühines uusi ettevõtteid boikotiga, viimasena šokolaaditootja Hershey.
Toimetaja: Mait Ots