Rahvusvaheline meeskond alustas Estonia autoteki uurimist
Estonia vrakki uuriv rahvusvaheline meeskond alustas allveetööde eelviimase etapiga, milleks on autoteki videouuring.
Esimene sõit autoteki juurde toimus laupäeva öösel ning robot käis ära umbes 70 meetri sügavusel. Vrakist võeti erinevaid proove, muu hulgas lõikas uurimismeeskond laevakerest välja terastüki, mis on juurdluse käigule väga tähtis.
Tööde viimaseks etapiks on vöörirambi ülestõstmine, milleni loodetakse jõuda lähipäevil.
"Rambi tõstmine on plaanitud viimasena tööna, kuna see ajab merepõhjast üles setteid, mis võivad muuta autoteki nähtavuse väga kehvaks. Sellepärast me soovime autoteki videouuringu kõigepealt lõpetada ja seejärel alustada rambi üles tõstmist. Tõenäoliselt see saab juhtuma lähipäevil," rääkis Ohutusjuurdluse Keskuse projekti juhtivekspert Tauri Roosipuu.

Varasemate Estonia vraki uuringute videote põhjal on osa laevahukust pääsenute esindajatest arvanud, et laevavisiiri juhtkang oli haamri või muu taolise musta värvi esemega blokeeritud. Praegu vrakki uuriv meeskond kontrollis seda.
"Kuna visiiri ja rambi juhtkapp asub autoteki sissepääsu kõrval, siis eile alanud autoteki videouuringu käigus vaatlesime lähedalt ka juhtkappi. Allveeroboti sõukruvi veejoa toimel eemaldus moodustiselt oranž kiht ning pärast väikest müksu robotiga lagunes moodustis väikesteks tükkideks. Haamrit või muud taolist objekti ei leitud," sõnas Roosipuu.
Video visiiri juhtkangist:
Toimetaja: Merili Nael
Allikas: "Aktuaalne kaamera"