EV100 ostis ka Vene propagandakanalist PBK reklaami
Reformierakonna esimehe Hanno Pevkuri sõnul on valitsus otsustanud teha Eesti Vabariik 100 reklaamikampaaniat Venemaa telekanalis PBK. EV100 meeskonna teatel reklaami PBK-st enam osta ei plaanita, kuid seda tehti möödunud suvel ligi 4000 euro ulatuses seoses EV100 kampaaniaga "Teeme Eestile kingitusi!".
"Ilmselt avalikkus veel ei tea, et mulle teadaolevalt on valitsus otsustanud teha ka EV 100 reklaamikampaaniat PBK-s," ütles Pevkur Postimehele.
EV100 turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristo Mäe ütles ERR-ile, Eesti Vabariik 100 korraldustoimkond ei plaani tellida EV100 tähistamisega seoses telekanalilt PBK reklaami.
"Küll oli PBK ühe kanalina paljudest kasutusel juulis-augustis toimunud EV100 kampaania "Teeme Eestile kingitusi!" puhul. Kahe kuu pikkune eesti ja vene keeles toimunud teavituskampaania läks kokku maksma ligi 80 000 eurot + käibemaks, PBK-s eetris olnud reklaamile kulus 3775 + käibemaks," sõnas Mäe.
Mäe sõnul planeeris ja vahendas teleaega suvise kampaania puhul meediaagentuur, kes lähtus eesmärgist jõuda etteantud venekeelse sihtgrupini. Kampaanias kasutati nii tele-, raadio-, väli- kui ka veebimeediat.
Teisipäeval tõstatas Venemaa telekanalites eetriaja ostmise teema teravalt üles meediaekspert Raul Rebane, heites seda ennekõike ette Tallinna linnale.
Tallinna linnapea Taavi Aas kaitses usutluses ERR-ile linna käitumist ning soovitas Venemaa telekanalitest osta eetriaega ka Eesti riigil.
"Tegelikult soovitaks Eesti riigil käituda samamoodi, edastada ja osta aega, et levitada Eesti kohta käivaid positiivseid uudiseid sellistes kanalites."
Kui "Aktuaalne kaamera" küsis selle kohta kommentaari valitsuse kommunikatsioonibüroost, siis öeldi vastuseks, et nemad pole tellinud ega kavatse ka tellida Venemaa propagandakanalitest reklaami.
ERR-i veebiportaal kirjutas hiljuti, et Riigi Infosüsteemide Amet (RIA) ning Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) ostsid ID-kaarti uuendama kutsuvat reklaami Eesti-vaenulikust Venemaa telekanalist RTR. PPA esindaja põhjendas reklaamiostu tähelepanematusest tingitud inimliku veaga.
Kuid näiteks teisipäeva õhtul võis PBK-st näha ka Eesti päästeameti "Kodud tuleohutuks" reklaami.
Toimetaja: Urmet Kook