Varem PBK-st reklaami ostnud Swedbank otsustas sellest loobuda
Swedbank loobus Venemaa telekanalilt Pervõi Baltiiski Kanal (PBK) reklaami ostmisest, põhjendades seda üheltpoolt arvamusliidrite argumentidega ja teisalt teiste kanalite soodsamate tingimustega. SEB ja LHV kinnitusel nemad Vene propagandakanaleilt reklaami tellinud ei ole.
Swedbanki kommunikatsioonispetsialist Kristel Peterson ütles ERRile, et PBK-st reklaami tellimisest loobusid nad juba mõnd aega tagasi ning peatselt teevad seda ka RTR-i puhul, kus praegu jookseb veel mobiilipanga reklaam.
Üheltpoolt on tema sõnul otsuse taga meedias arvamusliidrite väljendatud argumendid.
"Teisalt pakuvad teised kanalid võrreldes PBK-ga ka soodsamaid tingimusi ja täpsemat sihtrühma. Swedbank ostab reklaamipindasid ja -minuteid üldjuhul valmispaketina meediaagentuuri kaudu, kes omakorda paneb paketi kokku vastavalt sihtrühmapõhisele ülesandepüstitusele," selgitas ta.
Peterson märkis, et Vene telekanalitelt ostetud reklaami osakaal panga turunduseelarvest on olnud marginaalne. Kampaaniate lõikes see kõigub, aga jääb keskeltläbi mõne protsendi juurde.
Alternatiivina kavatsetakse osta reklaamiminuteid näiteks TV3+ telekanalist ning kasutada aktiivselt ka panga enda kanaleid nagu infokirjad, sotsiaalmeedia ja blogi, mis on nii eesti- kui venekeelne.
Teised pangad kasutavad reklaamiks muid kanaleid
LHV pole enda reklaamimiseks Vene telekanaleid kasutanud ning panga kommunikatsioonijuht Priit Rum kinnitas, et seda pole plaanis ka edaspidi teha.
"Reklaamime teles suhteliselt harva. Venekeelsete klientideni püüame jõuda teiste meediakanalite kaudu," tõdes Rum.
SEB kommunikatsiooni- ja turundusjuht Silver Vohu ütles samuti, et panka küsimus Vene kanalite kaudu populaarsuse otsimisest ei puuduta ja nad ei ole pidanud teemat kaalumagi, sest telereklaami nad ei osta.
"Oleme keskendunud sisuturundusele ja meie sisu loetakse meie enda külgedelt. Me ei pane seda ka portaalidesse, millel on poliitiline risk olemas," lisas Vohu.
Luminori korporatiivkommunikatsiooni juhi Hedwig Meidra sõnul neil hetkel ühtegi aktiivset kampaaniat PBK ega RTR-iga ei ole ja kuna see teema on muutunud aktuaalseks, siis kindlasti kaalutakse neid aspekte ka tuleviku kampaaniates.
Reklaami tellijad põhjendavad seda vajadusega sihtgrupini jõuda
Pärast seda, kui meediaekspert Raul Rebane tegi eelmisel nädalal ettepaneku lõpetada igasugused rahaeraldised Venemaa telekanalitesse eesotsas PBK-ga, on sel teemal kõlanud vastakaid seisukohti. Need, kes sellist seisukohta toetavad, on öelnud, et PBK-lt reklaami ostmine annab legitiimsuse ka kanali muule infole, mis on valdavalt Eesti-vaenulik.
Vastuargumendiks on öeldud, et oluliste sõnumite, näiteks tuleohutuse puhul tuleb sihtrühmani jõudmiseks reklaami osta sealt, kust seda ka vaadatakse.
PBK-st on reklaami tellinud näiteks päästeamet ja EV100, aga RTR-ist ka telekanal ETV+. Kanali juhi Darja Saare sõnul teevad nad koostööd TV3-ga, kelle kaudu telliti oktoobris kaheks nädalaks reklaami telekanalites RTR Planeta ja TV3+.
"Vastavalt ERRi uuringuosakonna tulemustele see annab vaatajaskonda juurdekasvu, aga lühiajalist. Sedalaadi reklaamikampaaniaid peab järjepidavalt kordama," tõdes Saar, märkides, et kui eestikeelsete telekanalite turg on juba ära jagatud, siis venekeelne turg on alles kujundamisel.
Toimetaja: Karin Koppel