Statistika: PBK vaadatavus on vähenenud kaks ja pool korda
Kui kõrvutada kõige värskemaid, 2017. aasta novembrikuu vaatajanumbreid 2009. aasta novembrikuu vaatajanumbritega, on PBK vaatajaskond Eestis kahanenud kaks ja pool korda.
Kantar Emori regulaarsetest teleauditooriumi uuringutest selgub, et kui novembris 2009 oli PBK osakaal kogu teleri vaatamise ajast Eestis 12,4 protsenti, siis tänavu novembris vaid viis protsenti.
PBK vaatajanumbrid on olnud alates 2009. aastast Eestis selges langustrendis: 2009. aasta novembrikuu 12,4 protsendilt kukkus see aasta hiljem 10,6 protsendile. Novembris 2012 oli näitaja 8,3 protsenti, novembris 2014 6,8 protsenti, novembris 2016 6,2 protsenti ning tänavu novembris viis protsenti.
Kui vaadata konkreetseid saateid, siis PBK Eesti uudiseid vaatas reaalajas tänavu novembris 36 000 inimest. 2009. aasta novembris oli telekanali Eesti uudiste vaatajaid aga koguni 93 000. Ehk võrreldud perioodil on vaatajate arv kõige populaarsemal Eestiga seotud saatel kahanenud ligi 2,6 korda.
Meediaekspert Raul Rebane tegi hiljuti ettepaneku, et Eesti riigiasutused ja Tallinna linn peaksid loobuma PBK-s reklaamide ja saadete ostmisest. See vallandas tulise diskussiooni, kus Rebase toetajate leeri asusid teiste seas president Kersti Kaljulaid ja Reformierakonna esimees Hanno Pevkur, kuid näiteks peaminister Jüri Ratas ja Sotsiaaldemokraatliku erakonna esimees Jevgeni Ossinovski on väljendanud toetust PBK-st saadete ja reklaamide ostmisele.
Toimetaja: Urmet Kook