Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus kavatseb lepingud ATKO-ga lõpetada
Põhja-Eesti ühistranspordikeskus (ÜTK) kavatseb lepingud ATKO-ga enne tähtaega lõpetada. Esimesena soovib ühistranspordikeskus asendada ATKO mõne teise bussifirmaga Harku valla õpilasliinidel.
Põhja- Eesti ühistranspordikeskuse tegevdirektor Vello Jõgisoo ütles "Aktuaalsele kaamerale", et ennetähtaegselt on kavas lõpetada leping ATKO-ga Harku valla õpilasliinidel. Leping kehtib ametlikult veel aasta.
"Igal lepingul on lõpetamise alused. Nende aluste hulgas on meil jagatud rasked rikkumised ja kergemad rikkumised. ATKO-l õpilasliinide osas on see rikkumiste arv täis," selgitas Jõgisoo.
Kõige suurema rikkumisena nimetas Jõgisoo seda, et õpilasi veetakse bussidega, mis ei ole korras. Ta tõi näite reidist, mille käigus selgus, et vaid kolmandik ATKO bussidest läbis kontrolli probleemideta. Samuti on bussijuhtidel suur töökoormus.
Jõgisoo arvab, et uus vedaja leitakse õpilasliinidele septembri keskpaigaks, kuid protsess võib võtta kauem aega.
"Kui ATKO vaidlustab selle asja, siis meil on intsidendid, kus me vaidleme ja diskuteerime ja saame kohtu kaudu lepingu lõpetatud 11 kuu pärast," ütles Jõgisoo.
Lääne-Harju ja Ida-Harju avalike liinide lepingute võimalikku lõpetamist arutatakse Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juhatuse järgmisel koosolekul. Nende liinidega on olukord keerulisem, sest sinna on uut vedajat kiiresti keeruline leida. Nimelt neid liine teenidavad praegu kvoodiraha eest ostetud pilvebussid ehk riigi bussid, mille aeg hakkab läbi saama.
Uus vedaja peab seega tulema uute bussidega. "Ma ei usu, et täna on Eestis firmat, kellel on 60 uut bussi korraga välja panna. Seega me peame kõiki neid aspekte koostöös maanteeametiga, koostöös ministeeriumiga arutama ja kaaluma, mismoodi see asi ette võtta," rääkis Jõgisoo.
Majandusministeeriumil on ATKO liinidega alustud haldusmenetlus, mis on hetkel veel pooleli.
"Seadus näeb ette, et kui on korduvad rikkumised ja rasked rikkumised ja ettevõte ei vasta tegevusloa nõuetele, siis on võimalik tegevusluba kas tühistada, ajutiselt peatada. Kõiki neid võimalusi me ka kaalume," ütles majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter.
"Aktuaalne kaamera" küsis ATKO-lt kommentaari Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse otsuse kohta. Kaamera ees nad kommentaari anda ei soovinud ja toimetusele saadetud elektronkirjas teatas ATKO, et enne konkreetsete dokumentide kättesaamist Põhja-Eesti ühistranspordikeskuselt ei ole neil võimalik esitada oma seisukohti ega kommentaare.
Toimetaja: Merili Nael