Kadri Simsoni lubadus: Tallinna ringraudtee rajatakse Rail Balticu kõrvale

Majandusminister Kadri Simson sõnul arvestatakse Rail Balticu projekteerimisel lõigus, kus Rail Baltic ja Tallinna ringraudtee lõunapoolne trassikoridor asuvad ühes koridoris, võimaliku Vene laiusega raudtee lahenduse ruumilise vajadusega.
"Ringraudtee rajamine Rail Balticuga kattuval lõigul on tulevikus tehniliselt võimalik ka tänase, juba väljakuulutatud Rail Balticu ehitusprojekti hankega edasi minnes," ütles Simson Eesti Päevalehele antud intervjuus.
Jaanuari alguses kirjutas Postimees, et majandusministeerium on esialgu loobunud plaanist rajada hinnanguliselt 112 miljonit eurot maksev Tallinna ringraudtee, kuna selle järgi pole vajadust.
"Me teeme nii, et tehniliselt oleks võimalik kunagi Rail Balticu trassikoridori ringraudteed rajada, kui meie transiidis peaks midagi kardinaalselt muutuma. Praegu ringraudtee järele vajadust ei ole," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Ahti kuningas.
Eesti Raudtee arvutas suvel majandusministeeriumi tellimusel ringraudtee hinnanguliseks maksumuseks ministeeriumi üllatanud 112 miljonit eurot, sellise summa eest saaks Kuninga sõnul parandada maanteede olukorda: ehitada Tallinna väikese ringtee või katta 1100 kilomeetrit kruusateid.
Pikalt kaalutud 27-kilomeetrise lõuna poolt Ülemiste järve Paldiski sadama kulgeva 27-kilomeetrise raudtee 12,5-kilomeetrine lõik Lagedi ja Luige vahel kulgeks paralleelselt Rail Balticu trassiga.
Toimetaja: Indrek Kuus