Elron piirab suveperioodil jalgrataste transporti rongides
Elron keelab suveperioodil suurema nõudlusega Tartu, Narva ja Viljandi liinidel reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti jalgrataste rongiga transportimise.
Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo sõnas, et Elroni otsus jalgrattaga rongiga reisimise piiramiseks võeti vastu tulenevalt rongireisijate arvu kasvust, reisijate enda pöördumistest ning ka selleks, et rongi mahuksid mugavamini need reisijad, kel on vaja reisida ratastooli või lapsevankriga.
"Saame järjest enam klientidelt tagasisidet, et rattaid on rongis liiga palju ja need takistavad liikumist. Nii on meie poole pöördunud lapsevankritega emad, kel on keeruline endale rongis kohta leida, ratastooliga reisijad, samuti paljud teised sõitjad, kes rattarohkuse tõttu ei pääse näiteks WC-sse või on määrinud oma riided," sõnas Kongo.
Sarnaselt Paldiski liinil kehtivate piirangutega otsustas Elron keelata suveperioodil Tartu, Narva ja Viljandi liinidel kõige suurema nõudlusega reisidel reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti jalgrataste rongiga transportimise.
"Jalgrattakohad on rongides küll olemas, kuid sama ruum on mõeldud ka teistele reisijatele. Kui sõitjaid on väga palju, siis kõik lihtsalt rongi ei mahu. Jalgratas võtab mitme inimese ruumi, samas ei ole ratta rongi võtmise puhul enamasti tegemist hädavajadusega. Teiste reisijate arvelt rattakohti juurde teha me ei saa," ütles Kongo.
Ta tunnistas, et otsus toob kaasa ratturite meelehärmi. Samas saavad ratturid jätkuvalt rongiga reisida, kuid selleks tuleb kasutada väiksema täituvusega ronge.
Taoline piirang tekitab küsimuse, miks ruuminappuse korral rohkem vaguneid sõitma ei panda. Seepeale vastas Kongo, et rongipark on Elronil viimse piirini kasutuses. "Meil tõesti juurde ei ole midagi võimalik panna. Meile antakse palju tagasisidet, et tehke ratastele rohkem ruumi, aga me ei saa ju teiste reisijate arvelt ratastele ruumi teha olukorras, kus niigi inimesed seisavad. Me ei saa võtta rongides täiendavaid istekohti ära. Olukorras, kus piletitulu moodustab ca ühe kolmandiku kogu meie rongiliikluse kuludest, siis on selge, et ega need ratturid ju tegelikult seda rataste vedu rongis kinni ei maksa."
Kõikidel reisidel, kus rattaga sisenemine on keelatud, lisandub Elroni veebis sõiduplaaniotsingusse konkreetse reisi juurde vastav info - vastavalt siis rohelise või punase jalgrattaratta märkega (vt allpool näidet Tallinn-Viljandi reedeste rongide väljumiste kohta).

Nädalavahetustel on näiteks Tallinna-Tartu rong rahvast täis. Nende seas on omajagu ka neid reisijaid, kes on rongisõidu bussisõidu asemel valinud just sellepärast, et rongis on võimalik reisida ka jalgrattaga. Muudatus teeb paljude ratturite elukorralduse keerulisemaks, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Näiteks Merle sõidab kolm korda nädalas ratta ja rongiga. "See mõjutab väga mu elu, sest ma olen liikumispiiratud siis. Olen sõltuv ühistranspordist, mis ei ole optimaalne. Ma ei ole üldsegi sellega rahul," ütles ta.
Ratturid saavad endiselt rongiga sõita, kuid seda vaid väiksema täituvusega rongidel.
"Ma ei saa kahjuks valida - lapsed ootavad mind kodus. Ma ei saa minna kella kaheksase rongiga, selle asemel, et minna kella viiese rongiga. Paraku lihtsalt nii on. Ja kui tööle peab jõudma, siis tööle peab jõudma. Kogu aeg on teatud populaarsed kellaajad, millele on raske rattaga ligi pääseda ja siis on olnud pahandamist ka kaassõitjate poolt, aga ma ei saa sinna mitte midagi teha, sest see on minu jaoks ainukene võimalus, kuidas rongi peale pääseda," rääkis rattaga rongireisija Kai-Epp.
Kui mõni rattur meelega või kogemata siiski rattale keelatud rongile satub, siis Kongo sõnul on see samasugune reeglite eiramine nagu muude rongis kehtestatud reeglite eiramine.
"Eks siis vaadatakse konkreetsele juhtumile otsa ja tehakse otsused," lisas Kongo.
Toimetaja: Merili Nael, Heleri All