Maanteeamet saab tänavu teede ehituseks rekordilised 215 miljonit ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1586339040000 | amCalendar}}
Foto: Martin Nurme/Keskkonnaamet

Maanteeametil on tänavu kasutada rekordiline 215 miljonit eurot teede ehituseks ja rekonstrueerimiseks.

"Kinnitan, et eriolukord ei ole nõudnund olulisi korrektiivi teetööde osas. Täna on pooleli 80 hanget käigus ja me ei ole siin pidanud korrektiive tegema," ütles maanteeameti peadirektor Priit Sauk kolmapäeval peetud veebipressikonverentsil.

Riigieelarves on tänavu investeeringuteks teedesse ette nähtud 190 miljonit, millel peaks lisanduma 25 miljonit Euroopa Liidu vahendeid, rääkis Sauk. Tema sõnul sisaldab see ka maanteeametile lisaaelarvest eraldatud 10 miljonit eurot. "Seega pole mingit infot selle kohta, et selle aasta objekte peaks kärpima hakkama," rõhutas ta.

"Hoolimata praegu maailmas valitsevast olukorrast on meil ees rekordaasta investeeringute koha pealt," lisas ka maanteeameti teehoiudirektor Raido Randmaa.

Tema selgituste kohaselt valmib tänavu 48 kilomeetrit uusi teid, rekonstrueeritakse 107 kilomeetrit, kruusateedele tehakse säilitusremonti 272 kilomeetri ulatuses, kattega teede säilitusremonti tehakse 1092 kilomeetri mahus, kattega teede taastusremonti 231 kilomeetril ja katteid ehitatakse kruusateedele 171 kilomeetri ulatuses.

Lisaks remonditakse 19 silda, ehitatakse ümber 39 liiklusohtlikku kohta ja paigaldatakse kolmes kohas müratõkked.

Eelmine aasta sai maanteeamet investeeringuteks riigieelarvest oli 171 miljonit, 2018. aastal 174 miljonit ja 2017. aastal 139 miljonit.

Valmib 28 kilomeetrit neljarajalist Tallinna-Tartu maanteed

Tallinna-Tartu maanteel valmivad tänavu kolm aastat ehitatud Kose-Ardu 12,7 kilomeetri pikkune neljarajaline teelõik, mis läheb maksma 51 miljonit eurot ja Ardu-Võõbu 15,3 kilomeetri pikkune neljarajaline lõik, mille hind on 38 miljonit eurot.

"Nenede kahe lõigu valmimisega suve teises pooles lüheneb Tallinna-Tartu maantee 5,3 kilomeetri võrra ja kahe linna vaheline teekond võiks tänu suuremale lubatud liikumiskiirusele ja parematele möödasõidu võimalustele lüheneda üheksa minuti võrra," ütles Randmaa. Lõikudele paigaldatakse ka muutuva teabega liiklusmärgid, mis võimaldavad seal liiklust paremini juhtida.

Lisaks algab tänavu Võõbu-Mäo neljarajalise 17 kilomeetri pikkuse lõigu ehitus, mis peaks maksma 60 miljonit eurot ja valmima 2022. aastal.

Algab Väo liiklussõlme ehitus

Põhja regioonis algab ka Tallinna-Narva maantee kilomeetritel 9-10,4 asuva Väo liiklussõlme ehitus, mis hakkab ühendama Lasnamäe kanalit ja Tallinna ringteed. Selle maksumus on 20 miljonit eurot ning planeeritav valmimise aeg on 2021. aasta lõpuks.

"Arvestades, et seda lõiku läbib ööpäevas 49 000 sõidukit ning seal on juba praegu liiklus häiritud, siis kutsin kõiki autojuhte arvestama teetööde ajal tekkivate takistustega, jälgima liiklusmärke ning võimalusel valima teise marsruudi," ütles Randmaa.

Tartu Riia ristmikuga läheb veel aega

Rääkides Tartu ääres asuva niinimetatud Riia ristmiku väljaehitamisest, mis on Eesti üks õnnetusterikkamaid liiklussõlmi, tunnistas Sauk selle tähtsust Tartule, kuid lisas, et seal läheb tööde alustamisega veel aega.

"Me olime peaaegu valmis sel aastal seal ehitustöid alustama, aga siis tekkis maaomanikel ja naabruses asuvate kruntide omanikel soove juurde. Tänaseks on neid soove Tartu linnavalitsusega arutatud ja alustatud väikest ümberplaneerimist. Loodan, et lähiajal saame sellele ka vahendid ja seal ehitust alustada," ütles maanteeameti juht. Tema sõnul otsitakse võimalusi, et seal saaks ehituse käivitada järgmisel aastal, vähemalt hanked välja kuulutada.

PPP projektide ettevalmistamisega läheb aastaid

Maanteeamet tegeleb valitsuselt saadud ülesandega ehitada põhimaanteed kiirendatud korras neljarajaliseks ning on alustanud nende projekteerimist, kuid see võtab aastaid, rääkis Sauk. Selleks aastaks on ametile antud ka lisavahendeid projekteerimiseks, lisas ta.

Eelmisel aastal esitatud ideed ehitada teed valmis eraettevõtete ja avaliku sektori koostöös (PPP) on jõudnud selleni, et Tallinna-Pärnu maanteel on välja valitud Are-Nurme lõik, mille osas on käivitatud pilootprojekt.

"Valmistame koostöös rahandusministeeriumi ekspertidega seda ette, et teha kõik vajalikud finants- ja riskihinnangud ning juuni lõpuks esitada materjalid valitsusele, et saada neilt sellele kinnitus. Loodan optimistina, et aasta-pooleteise pärast on PPP ettevalmistused valmis," märkis Sauk.

Vaata siit maanteeameti ülevaadet tänavustest tähtsamatest objektidest.

Toimetaja: Mait Ots

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: