Tallinki laev MyStar valmib pool aastat plaanitust hiljem

Tallinki uus laev MyStar, mis pidi algse kava kohasel juba aasta alguses liinile tulema, valmib pool aastat hiljem ning praeguste plaanide kohaselt hakkab Tallinna ja Helsingi vahel sõitma septembris.
Soome Rauma laevatehasest tellitud laeva valmimine lükkub vähemalt poole aasta võrra, vahendas Soome rahvusringhääling Yle ajalehte Turku Sanomat. Lehe andmeil peaks MyStar valmima alles septembris, kuigi oleks pidanud tellijale üle antama juba kevadtalvel.
"MyStar'i hilinemine on seotud laevatehase poolsete tõrgetega töös koroonapandeemia perioodil. Tehase töö on olnud häiritud nii haigusjuhtumite kui globaalsete tarneahelate probleemide tõttu, mis viivitas enne MyStar'i tehases ehitatud teise laeva valmimist ning on omakorda tinginud MyStar'i valmimise hilinemise. Tallink selles probleemi ei näe, sest laev on valmimas ja tänaseks valmis üle 97 protsendi ulatuses," ütles Tallinki pressiesindaja Katri Link.
Tallinki tütarfirma Tallink-Silja tegevjuht Margus Schults nägi laeva hilisemas valmimises siiski ka positiivset. "Kui uus laev tuleb sügisel, siis saame sellega reisijatelt suuremat tähelepanu muidu vaiksemal sügishooajal," ütles ta lehele antud usutluses.
Veel veebruaris ütles Tallinki tegevjuht Paavo Nõgene, et laev peaks valmima mai lõpus või juuni algul. Sel hetkel oli laev pandud juba juunikuu sõidugraafikutesse. Praegu on pandud MyStar Tallinki septembrikuu sõidugraafikusse.
Võimalike leppetrahvi üle hakatakse läbi rääkima siis, kui laeva üleandmise aeg läheneb, lisas väljaanne.
MyStari ehitus algas Turu lähistel Raumas asuvas laevatehases 2020. aasta aprillis. Laeva ligikaudne maksumus on 250 miljonit eurot. Laev on 212 meetrit pikk ning 31 meetrit lai ja mahutab maksimaalselt 2800 reisijat ning kuni 750 sõidukit.
MyStar saab LNG asemel kasutada ka diislikütust
MyStar pidi hakkama peamise energiaallikana kasutama LNG-gaasi. Gaasi hind on aga kahe viimase aasta jooksu kerkinud umbes neli korda.
Link selgitas, et ettevõte ei kasuta LNG-d juba alates käesoleva aasta märtsist, kuna hetkel pole võimalik laeva varustada lääne päritolu LNG-ga. "Ootame Paldiski LNG-kai valmimist ning loodame, et seejärel LNG maailmaturuhind normaliseerub, mis kombinatsioonis loob uued võimalused LNG kasutamiseks laevadel," märkis ta.
Link lisas, et ka MyStar on kahekütuseline laev nagu ka Megastar. "Seega, saab [see] sõita seni diislil, kuni LNG võimalused paranevad," märkis ta.
Küsimusele, kuidas hakkab Tallink pärast MyStari valmimist kasutama laeva Star, vastas Link, et selle laeva tuleviku osas annab ettevõte teada pärast MyStar'i liinile tulekut.
Toimetaja: Mait Ots